Celami stowarzyszenia są:
-
Konsolidacja oraz integracja osób i podmiotów działających w obszarze FM,
-
Promowanie oraz edukacja idei Facility Management jako nowej i stałej dyscypliny zawodowej,
-
Promowanie najlepszych praktyk i doświadczeń z zakresu Facility Management,
-
Budowanie prestiżu zawodu Facility Managera i jego promocja wśród: młodzieży, absolwentów, środowisk klienckich, rządu oraz tworzenie standardów zawodowych tej grupy zawodowej,
-
Kształtowanie i upowszechnianie zasad etyki zawodowej związanej z Facility Management, w szczególności opracowywanie i doskonalenie kodeksu etyki zawodowej,
-
Reprezentowanie interesów członków stowarzyszenia w szczególności wobec organów administracji państwowej i samorządowej, a także innych organizacji społecznych, gospodarczych, konsumenckich i ekologicznych.
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
-
Konsolidację podmiotów świadczących usługi z obszaru Facility Management
-
Współpracę z innymi organizacjami branżowymi (IFMA, RICS, PRCH, Lewiatan, etc.),
-
Organizowanie udziału członków Stowarzyszenia w konferencjach tematycznych i spotkaniach branżowych,
-
Opracowanie planu promocji usług Facility Management dla obiektów biurowych, centrów handlowych, magazynów, obiektów przemysłowych, obiektów administracji publicznej i innych),
-
Wydawanie cyklicznych publikacji w zakresie przykładów usług Facility Management dla rynków: biurowego, administracji publicznej, centrów handlowych, magazynów i produkcji,
-
Wydawanie opinii, rekomendacji oraz zaleceń dla branży Facility Management,
-
Organizowanie oraz wspieranie szkoleń, programów uprawnień, systemów autoryzacji, egzaminów certyfikacji dla Facility Managerów,
-
Wdrażanie branżowych i spokrewnionych norm istniejących w kraju i za granicą (PKN, CEN, ISO, BIFM, GEFMa, IFMA, RICS etc.),
-
Promowanie i edukację w obszarze wysokich standardów i dobrych praktyk w obszarze Facility Management,
-
Wymianę doświadczeń zawodowych pomiędzy członkami,
-
podwyższanie standardów zawodowych poprzez stosowanie nowoczesnych metod zarządzania (benchmarking, zarządzanie procesowe) i wykorzystanie nowoczesnych narzędzi informatycznych (BIM, CAFM etc.),
-
Standaryzację całego procesu świadczenia usługi Facility Management dla wszystkich rodzajów usługobiorców, w tym standaryzacja zapytań ofertowych,
-
Lobbowanie na rzecz wpisania zawodu Facility Managera do Klasyfikacji Zawodów i Specjalności oraz wpisania Facility Management do Polskiej Klasyfikacji Działalności i do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług,
-
Współpracę ze szkołami i uczelniami kształcącymi w zawodach zbliżonych do obszaru Facility Management,
-
Lobbowanie na rzecz utworzenia kierunku studiów wyższych w zakresie Facility Management,
-
Organizowanie i stwarzanie warunków do rozstrzygania sporów w drodze postępowania polubownego i pojednawczego oraz uczestniczenie w postępowaniach sądowych związanych z działalnością gospodarczą członków Stowarzyszenia na zasadach przewidzianych w prawie powszechnie