top of page

Dojrzałe partnerstwo biznesowe



Autor: Nina Jasiewicz, Associate Director, Facilities, Central Europe, MSD, członkini Zarządu Polskiej Rady Facility Management, przewodnicząca Grupy Doradczej ds. Workplace




Zapewne wiele osób tak jak ja pamięta czasy, gdy określenie facility management wymagało chwili zastanowienia i nawet dosłowne przetłumaczenie angielskiej nazwy nie zawsze wyjaśniało, jak ważny i złożony jest ten obszar zarządzania. Obecnie rozpoznawalność tego terminu jest z pewnością większa i choć nie ma idealnego odpowiednika w języku polskim, wydaje się, że nazwa przyjęła się i funkcjonuje na rynku szeroko rozumianej obsługi obiektów.


Prawdą jest jednak również to, że diabeł tkwi w szczegółach i nie wszyscy współpracujący z firmami FM, czy poszukujący specjalistów z tej dziedziny wiedzą dokładnie, co obejmuje FM i jakie kompetencje są kluczowe dla osoby, która ma być kompetentnym facility manager.


W Polskiej Radzie FM wierzymy, że właściwe zdefiniowanie facility managementu pozwoli na lepsze zrozumienie, jak ważna jest to rola w organizacjach, a tym samym pomoże w świadomym wyborze tej drogi kariery osobom wchodzącym na rynek pracy.


Mówiąc o rynku pracy, nie można ignorować zmian wymuszonych przez pandemię, które właśnie obserwujemy. Pracownik, jego zdrowie i warunki pracy stały się kluczowym i wyjątkowo newralgicznym elementem dla wszystkich pracodawców. Oznacza to, że osoby takie jak facility managerowie stają się bardziej widocznym partnerem dla swoich pracodawców oraz klientów i mogą wpływać na kształt koniecznych zmian w środowisku pracy oraz planowaniu nowych standardów na przyszłość.


Nasze opracowanie Praca w branży obsługi obiektów pomaga w dobrym zrozumieniu tej roli i może być nieocenioną pomocą zarówno dla osób, które na co dzień zajmują się FM-em, jak i dla wszystkich innych, którzy chcieliby wiedzieć więcej na temat branży, która jak żadna inna wpływa na ich miejsce i komfort pracy.


Comments


Wyróżnione posty
Ostatnie posty
bottom of page