Dyskusja o niskim poziomie zajętości biur
Grupa ds. Workplace spotkała się 2 września, by porozmawiać o wyzwaniach związanych z zachęceniem pracowników do powrotu do biur. Mimo upływu czasu nie widać wśród nich chęci, by wykonywać swoje codzienne obowiązki w trybie stacjonarnym. Tymczasem wiele firm chciałoby mieć swoje zespoły na miejscu, by mogły się one lepiej ze sobą komunikować.
Wiele organizacji zauważa obecnie u siebie niski współczynnik zajętości biura. Niektórzy pracownicy przez ostatnie dwa lata pojawili się w nim sporadycznie, co jest problematyczne dla managerów, którzy chcieliby poprawić efektywność pracy nie tylko poszczególnych jednostek, a całych zespołów. Niewątpliwie przyczyniłaby się do tego komunikacja bezpośrednia.
Specjaliści zajmujący się zarządzaniem środowiskiem pracy zastanawiają się, czy aktualna tendencja do niskiego poziomu zajętości biur będzie się utrzymywać w najbliższym czasie, biorąc pod uwagę rosnącą inflację i nadchodzący kryzys gospodarczy, które mogą zmienić rynek pracy i sprawić, że to pracodawcy, a nie pracownicy będą decydować o standardach wykonywania służbowych obowiązków.
Na popularności zyskują rozwiązania IT monitorujące pracę zdalną pracowników. Choć ostatecznie liczą się efekty wkładanych wysiłków przez pracownika, w sytuacjach kryzysowych to właśnie kontrola czasu pracy może być cenną informacją dla managerów zarządzających zespołami, czasami decydującą wręcz o współpracy z daną osobą. Organizacje niechętnie też patrzą na specjalistów, którzy wykonują swoje obowiązki poza terenem Unii Europejskiej.
Wszyscy uczestnicy rynku pracy z niecierpliwością czekają na wytyczne ze strony ustawodawców. Regulacje prawne mogą rozwiązać wiele powstających niejasności między pracownikami a managerami.
Następne spotkanie Grupy ds. Workplace odbędzie się w formule hybrydowej w czwartek, 29 września w godz. 12.00-14.00. Przewodnicząca Grupy ds. Workplace Nina Jasiewicz zaprasza do zmodernizowanego biura firmy Merck&Co mieszczącego się przy ul. Chłodnej 51. Dyskusja będzie dotyczyć tematu przeprowadzki i zmiany kształtu biura. Wszystkie osoby chętne do uczestniczenia zapraszamy do kontaktu: angelikamajkut@prfm.pl
Comments